Ekonomi

Maaş promosyonları ile ilgili şikayetler yüzde 287 arttı

Son dönemde kamu ve özel bankalar açıkladıkları promosyon kampanyalarıyla yeni müşteriler kazanmaya çalışırken, milyonlarca emekli ve çalışan bankaların sunduğu en cazip teklifleri yakından takip etmeye devam ediyor. Markalar ve tüketiciler arasında köprü görevi gören Complaintvar, rekabetin uygundan güzele doğru arttığı bu dönemde maaş promosyonlarına odaklandı.

31 Mart 2022 ortasını ve 31 Mart 2023 tarihini kapsayan bilgiye göre; Bankalara yönelik ücret promosyonu şikayetleri bir önceki döneme göre yüzde 287 artışla ilk sırada yer aldı. 2022’de 808 olan şikayet sayısı 2023’te 3 bin 133’e yükseldi. Kamu bankalarına önceki dönemde 293 promosyon şikayeti gelirken, yeni dönemde bu sayı yüzde 436 artışla 1.572’ye ulaştı. Promosyonlarla ilgili özel bankalara yapılan şikayetler yüzde 486 artarak 506’dan 2 bin 966’ya yükseldi.

Para çekme limiti ile ilgili şikayetler yüzde 212 arttı

Tüketicilerin özel ve kamu bankaları için çözüm aradığı bir diğer konu da para çekme limiti oldu. Tüm bankalar genelinde para çekme limitleri ile ilgili şikayetler yüzde 212 arttı. Son dönemde 763 olan şikayet sayısı bu dönemde 2 bin 384’e yükseldi. Bankaların kampanya ve reklamlarını duyurmak amacıyla tüketicilerine gönderdikleri kısa mesaj ve e-posta şikayetlerinde yüzde 52 artış oldu.

POS cihazı şikayetleri yüzde 46’ya ulaştı

Finans dünyasındaki hemen hemen her sürecin sanal ortamda gerçekleşmesi ile birlikte tüketicilerin yaşadıkları sorunlar ve çözüm bekledikleri konular değişti ve bu durum şikayetlerin artmasına neden oldu. Bu kapsamda platforma ulaşan POS cihazları şikayetlerinin bir önceki döneme göre yüzde 46 artması bu değişimin bir sonucu. Sanal ortamda gerçekleşen para transfer işlemleri ve tüketicinin işlemler sırasında yaşadığı sorunlar bir önceki döneme göre yüzde 44 arttı.

Araştırmaya göre, tüm bankacılık sisteminde şikayetler yüzde 22 artarak 423 binden 518 bine, özel bankalara yönelik şikayetler yüzde 28 artışla 295 binden 377 bine, kamu bankalarına yönelik şikayetler ise 128 binden 200 bine yükseldi. Yüzde 10 artışla 142 bin.

Kamu bankalarında HGS-OGS ve KGS şikayetleri yüzde 44 azaldı

Söz konusu dönemde şikâyetlerin azaldığı konu başlıkları incelendiğinde en büyük düşüşün otomatik geçiş sistemlerinde yaşandığı görülmektedir.

Verilere göre, bir önceki döneme göre KGS-HGS ve OGS şikayetlerinde tüm bankalarda yüzde 21 oranında azalma olurken, bu oran kamu bankalarında yüzde 44, özel bankalarda ise yüzde 40 oldu. Aynı dönemde kamu bankalarında hesap işletim ücretlerinde yüzde 30, online işlemlerde ise yüzde 37 düşüş olduğu görülüyor.

Hibya Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu